Menu Zamknij

Koktajle odchudzające – hit czy kit?

Nic nie brzmi lepiej niż odżywcza dieta, która jest tania w zakupie, nie wymaga przygotowania i smakuje dobrze. W kontrowersyjnym świecie suplementów, koktajle zastępcze starają się spełnić wszystkie te wymagania. Po co mieć zdrowe jedzenie, skoro można dostać wszystko, co potrzebne z butelki?

Koktajle zastępcze do posiłków są najlepszym przyjacielem obserwatora wagi. Albo mogą być, jeśli wybierzesz te właściwe. Ale czy te nadające się do picia produkty naprawdę mogą zastąpić jedzenie, przechylić szalę na Twoją korzyść i poprawić Twoje życie?

Czy koktajle odchudzające zastępujące posiłek są bezpieczne?

Jako produkt, koktajle zastępujące posiłek są całkowicie bezpieczne do spożycia. Zawierają one mieszankę zdrowych i mniej zdrowych składników, ale nie ma w nich nic, co czyni je niebezpiecznymi do picia.

Ale nie można pić TYLKO koktajli. Dieta w pełni płynna może wydawać się najszybszym i najłatwiejszym sposobem na schudnięcie, ale wbrew ich nazwie, koktajle zastępujące posiłek nie mają na celu zastąpienia wszystkich posiłków.

Nie można wrzucać do butelki wszystkiego, co znajduje się w całych potrawach. Gdybyś mógł, naukowcy już by to zrobili. W koktajlu zastępującym posiłek nie znajdziesz enzymów ani składników odżywczych, takich jak antyoksydanty. Potrzebujesz tych rzeczy, aby pozostać zdrowym, odkładając na bok utratę wagi.

Ponadto organizm ludzki nie traktuje płynnych kalorii tak samo jak kalorii z prawdziwej żywności. Istnieją biologiczne korzyści dla żucia i połykania, o których większość z nas nawet nie myśli. Kalorie z koktajl zamienny posiłek nie zadowoli cię jak kalorie z prawdziwego posiłku będzie. Jeśli chodzi o kontrolę wagi i ogólnego stanu zdrowia, może to mieć duże znaczenie.

Czy koktajle odchudzające mogą pomóc w utracie wagi?

Większość ludzi może z powodzeniem schudnąć, zmniejszając spożycie kalorii. Ponieważ koktajl zastępujący posiłek zawiera mniej kalorii niż przeciętny posiłek – od 200 do 400 kalorii. W większości koktajli można znaleźć również białko, tłuszcz, węglowodany i błonnik.

Ale czy koktajle zastępujące posiłek są dobrym narzędziem odchudzania? Niektóre badania wykazały, że zastąpienie jednego lub dwóch posiłków dziennie koktajlem może pomóc promować utratę masy ciała. Aby schudnąć i utrzymać go off, jednak trzeba mieć długoterminowy plan. A koktajle zastępujące posiłek prawdopodobnie się nie liczą.

Po pierwsze, koktajle zastępujące posiłek nie uczą, jak kupować i przygotowywać zdrową żywność. Są one pożywne – w technicznym sensie tego słowa – ale nie zastępują złych nawyków. Zastępują tylko posiłek.

W innym przypadku, koktajl zastępujący posiłek nie sprawi, że będziesz zdrowszy, ani nie pomoże Ci schudnąć, jeśli nadal będziesz jadł duże ilości śmieci. Mogą być wygodne, ale na pewno nie będą działać, jeśli w końcu dodadzą do i tak już wysokiej dziennej ilości kalorii.

Czy mogą zadziałać? Tak. Ale ich skuteczność może zależeć od marki, do czego je używasz i innych czynników stylu życia, które zaadoptowałeś (lub nie zaadoptowałeś), aby promować bezpieczną i zdrową utratę wagi.

Jeśli jednak nie chcesz stawiać wyłącznie na żywienie się koktajlami odchudzającymi lub nie jesteś przekonany co do ich skuteczności to lepszym rozwiązaniem jest stosowanie odpowiedniego suplementu odchudzającego. Na naszym portalu piszemy o wielu skutecznych preparatach wspomagających utratę wagi, jednakże szczególnie wyróżnia się jeden z nich, Slimerix. Jeśli chcesz dowiedzieć się na jego temat więcej to przeczytaj naszą recenzję tego suplementu tutaj.

Najlepsze koktajle – Czego należy szukać

Te wstrząsy są, dla większości ludzi, bezpieczne. Mogą one również pomóc w utracie wagi, jeśli nie używasz ich jako kuli (włączenie ich do zdrowego stylu życia jest kluczowe). Możesz być zajęty w weekendy i chcesz wziąć koktajl w drodze z Tobą rano. Nie ma w tym nic złego. Ale chcesz się upewnić, że mądrze wybierasz koktajle.

Najlepszym sposobem na upewnienie się, że kupujesz wysokiej jakości koktajle zastępcze do posiłków – niezależnie od powodu, dla którego to robisz – jest uważne przeczytanie informacji żywieniowych i listy składników każdego produktu. Firmy mają obowiązek powiedzieć, co jest zawarte w ich koktajlach. Jest ona tam dla Twojej korzyści.

Szukaj koktajli, które – w jednej porcji – zawierają:

  • Co najmniej 3 gramy błonnika
  • 15 gramów lub więcej białka (najlepsze jest białko z serwatki)
  • Mniej niż 10 gramów cukru
  • Ponad 30% dziennej wartości jego witamin i składników mineralnych.

W domu można również przyrządzać własne koktajle zastępcze do posiłków, wykorzystując białko serwatki w proszku, mleko (mleczne, sojowe, migdałowe – nie ma znaczenia), owoce, jogurt oraz niektóre rodzaje naturalnych substancji słodzących, takich jak miód. Domowe koktajle mogą pomóc Ci uniknąć nadmiaru cukru rafinowanego i innych dodanych składników.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *